Co to jsou UTM parametry a jak je správně nastavit
UTM parametry jsou důležité pro analytiku webů. Je jedno jestli máte malý nebo velký web. Jde o to, abyste dokázali správně měřit návštěvnost vašich stránek a odkud se k vám vaši návštěvníci webu dostali. Pokud někdo navštíví váš web přes vyhledávač nebo zadá název vašeho webu přímo do URI tak zjistíte, že přišel z organického vyhledávání nebo napřímo (direct). Pokud využíváte newslettery, bannerové nebo vyhledávací kampaně tak by vás mělo zajímat jak si dané kampaně vedou a kolik návštěvníků přivedli a pokud se jedná o eshop tak kolik z nich si přes danou kampaň zakoupilo váš produkt, službu, zaregistrovalo se, začalo odebírat váš newsletter nebo udělalo nějakou akci na vaší internetové stránce.
Zde je příklad toho jak UTM může vypadat
https://www.petrsmejkal.cz/clanky/?utm_source=sklik&utm_medium=banner&utm_campaign=propagace_clanku
- utm_source=sklik: název zdroje kampaně sklik, adwords, newsletter atd..
- utm_medium=banner: název média, zde může být banner, search, email, atd..
- utm_campaign=propagace_clanku: název kampaně, abychom zjistili, která kampaň si vede lépe
Můžeme si všimnout toho, že máme svojí adresu a na jejím konci začíná UTM kód otazníkem. Následuje název UTM kódu s podtržítkem a pak je k němu přiřazená hodnota za rovná se. Pro další UTM parametr použijeme & a tím jednotlivé parametry spojujeme. Funguje to přesně jako GET parametry, které můžete vidět na několika stránkách, když něco hledáte nebo při stránkování článků. Většinou to vypadá takhle
- neco.cz/blog/?page=4
- neco.cz/search/?vyraz=neco+hledam
Zde máte generátor na UTM parametry, který vám může pomoc.
Když správně použijete UTM parametry tak si ve svém analytickém nástroji jako je Google Analytics, Microsoft Clarity, atd.. Můžete zobrazovat jednotlivé kampaně a měřit si jestli naplňují vaše cíle.
Pokud byste potřebovali pomoc s UTM parametrama tak mě kontaktujte. Rád vám s tím pomohu.